اوراق قرضه Bond چیست ؟


در سرمایه گذاری ، Bond به اوراق قرضه ای گفته می شود که فروشنده ی آن (Issuer) نوعی وام از دارندگان این اوراق (Holder) دریافت نموده و ضمانت می نماید که اصل و سود آنرا در سررسید مشخص (Maturity) به آنان پرداخت نماید . این اوراق اغلب برای بازه های زمانی مشخص و بیشتر از یک سال منتشر می شوند .
باند شباهت زیادی به وام گرفتن دارد که در آن فروشنده یا منتشر کننده ی اوراق همان " وام گیرنده " و خریداران یا دارندگان این اوراق در اصل " وام دهندگان " و سود اوراق (Coupon) همان سود وام می باشد . این اوراق قرضه به منتشر کنندگان آن این امکان را می دهد که با سرمایه های خارجی اقدام به سرمایه گذاری و کار نمایند .
خزانه داری ایالات متحده عموماً از واژه ی " باند " برای اوراقی استفاده می نماید که سررسید آنها بیشتر از 10 سال باشد و به موارد بین 1 تا 10 سال " Notes " می گویند (البته در عرف بازار تفاوت زیادی بین این دو مورد وجود نداشته و تمام این موارد را باند می نامند)
یکی از تفاوت هایی که بین اوراق قرضه (Bond) و سهام (Stock) وجود دارد اینست که هرچند پشتوانه ی هر دوی آنها در بازارهای مالی و سرمایه های شرکت های وابسته نهفته اما هنگام معامله ی سهام در واقع جزئی از سهام شرکت مبادله می شود اما هنگام معامله ی اوراق قرضه تنها یک وام از سوی خریدار به فروشندگان داده شده و در سررسید معین سود آن دریافت می گردد .

Treasury Security
اوراق خزانه داری به اوراق قرضه ای گفته می شود که توسط خزانه داری ایالات متحده منتشر و فروخته می شود . این اوراق که اصطلاحاً Treasury نامیده می شوند از ابزارهای اقتصادی بانک فدرال آمریکا می باشند و به 4 دسته ی زیر تقسیم می گردند : Treasury bills, Treasury notes, Treasury bonds, and Savings bonds

Gilts
به اوراق قرضه ای گفته می شود که توسط دولت انگلستان یا آفریقای جنوبی و یا ایرلند منتشر شده و سررسید توسط بانک انگلستان مشخص می گردد .
Balatarin Donbaleh Cloob Oyax Delicious Stumbleupon Friendfeed Twitter Facebook Addthis to other

0 نظرات:

نمودار نوسانات قیمت ( دلار ) هر اونس ( 31.1034 گرم ) طلای عیار 999.9 (عیار 24 ) در بازارهای جهانی

Copyright © Dynamic Economy